У тебя нет проверки на расстояние от игрока до энтити таксы, если я отправлю на сервер нетворк, то смогу тепнуться из любой точки на карте, это чревато злоупотреблениями. Тошнит когда на серверах эксплойты не чинят, а запрещают пунктами в правилах.Проверок в нетворках нету, абуз арбуз
Воспользуйся следующими методами:
Player:GetEyeTraceNoCursor
Returns the trace according to the players view direction, ignoring their mouse (holding c and moving the mouse in Sandbox). The results of this function are cached clientside every frame. Uses util. GetPlayerTrace internally and is therefore bound by its limits. See also Player:GetEyeTrace.
wiki.facepunch.com
ents.FindInSphere
Gets all entities within the specified sphere. Serverside, this uses a Spatial Partition internally to avoid looping through all entities, so it is more efficient than using ents. GetAll for this purpose. Clientside, this function internally calls util. IsBoxIntersectingSphere
wiki.facepunch.com
Последнее редактирование: